Časopisy

  • XS Mag
  • Autosport&Tuning
  • Power Magazine
  • Chrom & Plameny
Jméno: Andrea Juhová
Přezdívka: Anyana2 (Any)
Věk: 
Auto snů: Audi, VW, Mercedes
WWW: 
ICQ: 278-272-425
Zájmy: zájmy: motorky, auta, tuning, cestování (občas ukořistím i nějaký ten tuning časopis v zahraničí, např. když se řekne Pumakkale, tak kde kdo si vybaví vápencové kaskády .. haha ale mně se vybaví ten vítězný pocit, když jsem u stánku ukořistila poslední zap
Otázky a odpovědi
Co ty a motorismus? Jak to vlastně začalo a jaký k němu máš vztah?

Od malička je vše, co má minimálně dvě kola a motor ( byť i jen nějaký ten kozí dech), mým koníčkem. Už jako šestiletý špunt jsem se pokoušela řemenem nastartovat pochybný technický stroj skoro domácí výroby, protože mi milý tatínek řekl, že když to naskočí, že si s tím budu moci jet, kam budu chtít ... No, jak to tenkrát dopadlo ? Samozřejmě, že jsem s tím zápasila celé dopoledne, ale toužebné naskočení nenastalo ... neměla jsem nejmenší šanci vyvinout dostatečnou sílu k tomu, aby motor naskočil. O nějaký ten pátek později jsem v sobě objevila vášeň pro motorky. Měla jsem maximální podporu rodiny a tatínek ze mě chtěl vychovat motokrosového závodníka, ale osud to tak nechtěl a díky vážné nehodě jsem toho byla nucená zanechat. Motorky ale i dál zůstaly mou slabou stránkou a odtud byl už jen krůček k autíčkům. Dá se tedy říci, že motorismus je součástí mého života odjakživa, a na tom se zřejmě už nic nezmění.   

Jak ses vlastně dostala k tuningu?

Jak jsem se vlastně dostala k tuningu? Byla to náhoda. V roce 1999 jsem se stala hrdou majitelkou citroenu ZX. Byl to dovoz z Francie. Z kraje jsem si neuvědomila, že je to auto svým způsobem jedinečné. Brala jsem to tak, že je to pěkný auto se slušným výkonem a maximálně si užívala jízdních vlastností. Pak se mi jednoho dne stalo, že mi autíčko na parkovišti někdo „očesal“ ... výborný ... nu nic, zajela jsem si tedy do příslušného autorizovaného servisu a chtěla si objednat náhradní díly. A ejhle. Oni ty díly v katalogu nebyly. V tu chvíli mi došlo, že na mém dvoubarevně nalakovaném „Citrouškovi“ je asi něco víc než jen kapota vyvedená do desingu francouzské vlajky a rally polepy. Byla jsem tedy nucena začít pátrat a za vstřícné spolupráce zaměstnanců citroenu jsem se dopátrala k závěru, že mám doma maličký a na tu dobu netradiční skvost. Jednalo se totiž ve skutečnosti o speciální kompletní úpravu od firmy Musketier, která jak je známo se zabývá úpravou francouzských vozů. Díly se mi podařilo sehnat a autí zase zkompletovat. V té době jsem ani nevěděla, že existuje něco jako tuning. U nás na vesnici jsem si ve stánku mohla koupit tak maximálně Reflex nebo Myslivost, takže jsem ani netušila, že existují i nějaké časopisy k tématu tuning. A u tuningu jsem už zůstala.

Co ty a Tuning Cup, jak to vlastně začalo (a pokračovalo)?

O existenci a pravidlech TC jsem se dozvěděla od kolegyněk z Girlstuning klubu, které aktivně soutěžily. Určitě i díky motivaci z  GT jsem se rozhodla, přidat se do klubových posil a zabojovat o nějaký ten pohárek, nejen pro sebe jako jedince, ale zároveň pro celý klub.  Minulé dvě sezóny jsem se do TC aktivně zapojila s Peugeotem 207CC . Možná si někdo i vybaví tu moji černou sériovku od Musketier, haha. Ale vážně, mám na účast v TC jen ty dobré vzpomínky, někdy kritika zamrzí, ale ono vše má svůj rub a líc a nikdy nic není jen čistě černobílé.   

Co Tě vedlo až do poroty?

Proč TC porotce? Jsem velkým příznivcem této soutěže. Jak jsem již zmiňovala, mám soutěž vyzkoušenou na vlastní kožich.  Proto vím naprosto přesně, jaký způsob komunikace mi vyhovoval a jaký ne. Nevadí mi kritika, umím ji přijmout a i se nad ní zamyslet. Ale důležité je, jakým způsobem je ta kritika podaná a argumentovaná. Ano, porotce je jen člověk. Ale soutěžící je také jen člověk. Má své pocity, své nálady, své nadšení pro věc, svůj názor (ať už lepší nebo horší) ... jak se tradičně říká .. sto lidí .. sto chutí.  Tak jsem se rozhodla se zapojit a zkusit si TC z pohledu druhé strany.  

Nějaký vzkaz soutěžícím?

Nevím, co sem napsat. Pokud to, co u úprav preferuji, tak to bych vzkázala, že nikdy nesmí zvítězit kvantita nad kvalitou. Takže raději míň v top zpracování než něco na půl nebo odfláknuté. Určitě ocením originalitu, bylo by smutné, kdyby naše tuningové scéna ztratila nápad a na srazu pak stála autí jako podle kopíráku a lidi se drželi nesmyslně hesel typu nemáš chrom a zlato, nejsi cool. Osobně jsem pacient, co by nejraději namočil celé auto do chromu, kdyby to jen bylo možné a finančně dostupné ...  ale to nemá s módním trendem nic společného, ale protože jsem jednoduše straka a i z motorek mám ráda harley s peckovým airbrushem, lakem a nezbytným chromem.  Dále bych pak ráda vzkázala, že pokud se někomu nebude zdát mé rozhodnutí ohledně hodnocení, jsem otevřená jakékoli debatě, pokud bude vedena dle pravidel slušného chování. 

Generální partner

Prague Car Festival 2015

Hlavní partneři

Dynamat - nejlepší tlumící materiály na trhu
MAT Servis

Mediální partneři

www.autosport-tuning.cz
www.chromplameny.cz
Skodahome.cz
RelaxMeeting
Abouttuning.cz
www.tuningy.com
Tuning-max
www.extra-tuning.com