Časopisy

  • XS Mag
  • Autosport&Tuning
  • Power Magazine
  • Chrom & Plameny
Ford Escort Mk IV 2.0
Datum: 1.2.2006
Text: Aleš Darebník
Foto: Martin Kokeš, Petr Matouš
Jméno: Petr Matouš
Přezdívka: Mr. Dynaboom
Věk: 31
Auto snů: Ford Mustang GTR
WWW: 
Zájmy: Tuning a autohifi

Tak tento Ford Escort sjel z výrobní linky někdy v roce 1988 a nikoho tenkrát ani nenapadlo, že po 15 letech bude vypadat tak mladě. Vše začalo v roce 2000 docela nevinně, ale a úprav postupně přibývalo a přibývalo... Zásadní zlom přišel v říjnu roku 2002, kdy byl escort podroben důkladné tuningové kůře a výsledek dvouleté snahy a námahy vidíte sami...

Otázky a odpovědi
Proč se právě tato značka stala Tvou obětí?

Ani nevím, už jsem ho vlastnil, když mě tahle nemoc dostala.

Čím chceš oslnit fanynky? Rychlostí nebo nádherou své tuningkáry?

Nejlépe obojím ne? Není to vidět?

Kdyby ses měl rozhodovat znovu, jak se sériovkou naložit, vypadal by Tvůj miláček dnes stejně?

To netuším, ale nechtěl bych to absolvovat znovu. Auto v krabicích, omámení laminátem, ruce až na zem z broušení. Dej pokoj.

Jaký je výkon Tvé audio aparatury?

Na hranici snesitelnosti, alespoň mé. Pro ostatní už asi za hranicí. Teď trošku měním priority a pouštím se do čisté multimédie. To znamená nepříliš brutální tlak, ale spíš záměr udělat z auta pořádné kino...

Jak reaguješ na projevy nepochopení svého hobby?

Reakce jsou různé, ale nic jiného jsem ani nečekal. Já taky nerozumím všemu. Nemusím být pochopený. No a vy mi přeci rozumíte, ne?

Jaké další auto bys chtěl mít nebo si koupit?

Žádné, protože své neprodám a na další se už nikdy nezmůžu.

P.S. Už mám v práci starou Cortinku MK1 tak až se budu nudit třeba z ní něco bude, ale mám strach že k tomu asi fakt nebudou přebytečné korunky.

Upravoval jsi už auto někomu známému?

Všem kamarádům okolo. A důvod? Když už na svém jen dolaďuji, tak jsem rád, že se můžu realizovat na autech ostatních. Díky všem, že mě k tomu pustí.

Co na Tvůj úlet říká Tvá drahá polovička?

Už se raději nevyjadřuje, a to je dobře.

Co říkáš na nekonečný svět tuningu? Už Tě přijal do svých řad a máš tu čest se řadit mezi stejně postižené?

Já doufám, že ano, mezi nějaké postižené se řadit musím, ať tolik nevyčnívám z řady. V současné době pro všechny postižené dělám Tuning Cup tak snad mi ta Vaše přízeň ještě nějakou dobu vydrží.

Specifikace
Motor
  • 2.0 16V Zetec Mondeo 150 PS
  • otevřené sání přes filtr Kingdragon
  • chiptuning
  • setrvačník Ford Escort XR3i 1.6
  • spojka Ford Escort RS Turbo 1.6
  • převodovka Ford Fiesta 1.6, zkrácené rychlosti
  • ventilátor a nádobka chlazení Škoda Fabia
  • výfuk Ford Escort 1.6 RS Turbo
  • střední díl výfuku Ford Escort 1.6i
  • zadní díl výfuku na zakázku Laityng, dvě koncovky
Podvozek
  • tlumiče pérování žluté Koni Sport, seřizování tuhosti
  • pružiny Eibach
  • přední brzdy Audi A6 2.8 Quattro vrtané
  • zadní brzdy Ford Focus 2.0 vrtané
Kola
  • 7J17 Momo GTR
  • pneu Semperit Direction Sport 205/40 ZR17
Karosérie
  • zavařené okapy na střeše
  • zvedací přední dveře (vlastní výroba pantů)
  • zavařené zadní kliky
  • přední kliky Audi 80
  • zavařené zadní boční okna
  • zavařené trojúhelníky pod zrcátky
  • M3 zrcátka
  • prodloužená kapota
  • centrální stěrač vlastní výroby
  • vyhlazený motorový prostor
  • vyhlazená spodní část kapoty
  • vyhlazené sváry kolem předních dveří a zadních pátých dveří
  • zavařené zadní čelo s otvory pro výfuk
  • vyhlazené 5 dveře
Plasty
  • přední nárazník vlastní výroby (vzor z Hondy Civic a Escorta XR3i)
  • prahy Tune & Car
Světla
  • přední světla VW Polo čirá optika + Xenony
  • přední blinkry VW Polo čirá optika + Diadém
  • boční blinkry VW čirá optika
  • zadní lampy BMW E36 coupé čirá optika
Interiér
  • sedadla Suzuki Swift sport přečalouněná do červené látky
  • celý interiér v laminátu vlastní výroby
  • barva Béžová v kombinaci s červenou perletí a červenou podlahou
  • volant Victor Evolution
  • přídavné budíky (otáčkoměr FK Automotive, ostatní Eufab)
  • řadící páka a pedály Eufab
  • sada červených neonů v interiéru a pod vozem Eufab
Hifi
  • autorádio Alpine CDA 9855R
  • zvukový procesor Alpine PXA H 701
  • DVD přehrávač Macrom M9900
  • Playstation II Sony
  • monitor 17 palců LG
  • monitor 10 palců Macrom
  • monitor 7 palců Macrom
  • couvací kamera Macrom
  • měnič napětí 12V – 220V
  • 3x zesilovač Magnat Combat 2000
  • 1x zesilovač Magnat Combat 4000
  • 1x zesilovač Macrom M1A 460
  • 1x zesilovač Macrom M2A 450
  • 5x Subwoofer Magnat Destructor
  • 2x Přední kickbassy Macrom Extreme 16 cm
  • 2x Přední kompo systém Macrom M1S 50 s výškama Extreme 3,5
  • 1x Centr repro Macrom M1S 50
  • 1x Zadní kompo systém Macrom M1S 50
  • 1x Zadní kompo systém systém pro venkovní ozvučení Phase Linear CF 165.25
  • 1x Kapacitor Dragster 3F
  • 1x Kapacitor Macrom 1F
  • napájecí kabely Alfatec Silver 35, 50
  • cinch kabely Macrom M1 extreme
  • 2x baterie gelová Exide Maxxima
  • rozvodné bloky a pojistkové pouzdra Dragster a Macrom
Tlumení
  • 30x Dynamat Xtreme
  • 9x Dynaxorb
  • 3x Dynaplate
  • 4x Dynaliner
  • 1x kanystr Dynashiel
  • 4x Tac Mat
Ocenění
  • 1. místo nejlepší tuning Ford, Ford sraz Plzeň 2001
  • 2. místo nejlepší tuning Light Tuning Party 2001
  • 1. místo nejhlasitější audio Hubice Tuning sraz Slovensko 2002
  • 1. místo nejhlasitější audio Tuning Party Hradec Králové 2002
  • 1. místo nejhlasitější audio db Drag Ford Total Berlín Německo 2002
  • 1. místo nejhlasitější audio Tuning sraz Šumperk 2002
  • 1. místo nejlepší tuning zahraniční produkce Tuning sraz Šumperk 2002
  • 3. místo tuning Escort MKIII-IV sraz Ford Berlin Německo 2002
  • 1. místo nejlepší tuning zahraniční produkce sraz Bludov 2004
  • 1. místo nejlepší noční osvětlení vozu sraz Bludov 2004
  • 1. místo nejlepší tuning zahraniční produkce dle diváků, sraz Pávov 2004
  • 1. místo nejlepší tuning zahraniční produkce dle poroty sraz Pávov 2004
  • 1. místo nejlepší noční osvětlení vozu sraz Pávov 2004
  • Best of best sraz Pávov 2004
  • 1. místo nejhlasitější audio db Drag Ford Total Berlín Německo 2004
  • 2. místo tuning Escort MKIII-IV sraz Ford Total Berlín Německo 2004
  • 1. místo tuning Eskort MKIII-IV sraz Ford Hartkirchen Rakousko 2004
  • 1. místo nej interiér sraz Ford Hartkirchen Rakousko 2004
  • 1. místo nej úprava karoserie sraz Ford Hartkirchen Rakousko 2004
  • Nej tuningové auto srazu Žilina Dolný Hričov SK 2004
  • 2. místo dB Drag Vyškov 2005
  • 2. místo EMMA ESPL Vyškov 2005
  • 2. místo dB Drag Mimoňské Války 7 2005
  • 2. místo EMMA ESPL Mimoňské Války 7 2005
  • 1. místo dB Drag Přerov 2005
  • 1. místo EMMA ESPL Přerov 2005
  • 2. místo dB Drag Ústí nad Labem 2005
  • 1. místo EMMA ESPL Ústí nad Labem 2005
  • 1. místo EMMA ESPL Vyškov 2005
  • 1. místo dB Drag Vyškov 2005
  • 3. místo MČR EMMA 2005