Časopisy

  • XS Mag
  • Autosport&Tuning
  • Power Magazine
  • Chrom & Plameny
Jméno: Miroslav Uriel
Přezdívka: ZRALOK
Věk: 32
Auto snů: V současnosti jsem si představu splnil díky Audi A6, ale reálným snem je krásnej stylovej VW Brouk, pohoda pro volný čas. Pokud to okolnosti dovolí, tak nepohrdnu novějším modelem A6, popř. Broukem do stylu "Volksrod".
ICQ: 363206900
Zájmy: Auta, tuning, hodně muziky v autě i za DJ pultem:-), pořádání nejmenovaného srazu:-)

Mirek brázdní české tuningové srazy hezkou řádku let a zažil úplné prvopočátky tuningu u nás. Je to zarytý hifík a určitě ho potěšíte dobře vypadající a ještě lépe hrající hifi instalací. Sezóna 2009 pro něj bude v pozici porotce premiérová. My doufáme, že se jí zhostí jak nejlépe umí a s jeho hodnocením budete spokojeni i vy. Ale pozor, určitě vám nedá nic zadarmo!

Otázky a odpovědi
Jak ses vlastně dostal k tuningu?

No, on to vlastně ze začátku ani nebyl tuning :-) Když jsem si pořídil své první auto, což byla Škoda 100, hned jsem sehnal přídavná světla, první repráky, auto dostalo nový lak a pěkné poklice. To byl asi můj první „tuning“ (tehdy mi bylo čerstvých 18, někdy v roce 1995).

 Po „Škůdce“ přišel další krůček, který mne už poslal jiným směrem. Koupil jsem Fiestu, která měla označení XR2 a já vlastně ani nevěděl, co jsem si pořídil. V tomhle malém letadýlku s parametry 100 koní na 800kg jsem se vyjezdil a začal se svým prvním autohifi. Autíčko bylo už od výrobce upravené sportovními plasty i koly, takže jsem pokračoval pouze skly, světly a prvním subwooferem.

 Když jsem začal pokukovat po novém autíčku, tak se zrovna v dílně u souseda skládala Mazda 323 4x4 1,8 Turbo GTR. Do toho auta jsem se při návštěvách u souseda postupně zamilovával. A když přišlo na hledání nového, tak bylo jasno. No a tady začíná  můj první Tuning :-) V Autoannonci jsem při hledání křidýlka na Mazdu (tehdy ještě nebyl jediný nárazník k mání, natož na japonce) našel inzerát LAMINO SERVISU – individuální tuning na veškeré vozy. Tam jsem se rozjel a zrealizoval první „styling“. Studoval jsem úpravy z německých časopisů a s Mazdičkou jsem začal jezdit na první srazy v Čechách. Bohužel jsem měl havárii a z Mazdy mi zbyl jenom volant. V té době jsem začal stavět společně se svým taťkou VW Brouka ve stylu amerických Hot Rodů - široká kola, plameny a s nádechem tuningu - sedačky, skla, hudbu, světla …

 Brouček nemohl jezdit denní dlouhé trasy, a tak jsem se rozhodl ho vyměnit za Opel Vectra B od mého strýce. Auto bylo tehdy jako nové. V tu dobu jsem objevil v Pardubicích firmu AZ tuning, která se zabývala stavbou vozů na zakázku. A tam začala má nejnáročnější úprava vozu. Kompletní předělání, přelakování a postavený body kit dle představ. V té době začal internet a najednou byly dostupné fotky úprav japonských Hond i tehdy populárního Reigera. Kluci z AZ tuning mi dokázali, že tuning doslova modelují na zakázku a dle přání, tak jsem poprvé nadiktoval svou představu – kompletní úpravu Opelu Vectra B „Extreme“. Otravoval jsem ve firmě téměř každý den a kontroloval každý milimetr. Po téměř půl roce a velkém balíku peněz se vše povedlo zrealizovat a světlo světa spatřila Vectra B dle předlohy japonského úpravce Shogun. Během dvou let prošel vůz ještě několika úpravami a vylepšeními.

Po nějaké době přišel opět čas na změnu a místo Vectry se pořídila se Audinka A3, která byla upravována již v úplně jiném duchu. Inspiraci jsem tentokrát našel v německém „clean stylu“ a vše jsem svěřil profíkům z firmy Revilo Auto. I A3 prošla kompletním předěláním – bodykit, interiér, autohifi zástavba – tu stavěl kamarád Pasaťák z Revilohifi.

 V současné době jsem A3 vyměnil za větší A6, na které je opět pár úprav od Revilo Auto.

 No a zatím posledním kouskem v mé „tuningové“ kariéře je příprava projektu VW Brouk, na kterém se v současnosti pomalu začíná pracovat.

Co Tě přivedlo k rozhodnutí stát se porotcem soutěže Tuning Cup a jak se na tuto roli těšíš?

Ten nápad byl poměrně jednoduchý, protože mě tuning zajímá opravdu dlouho a sám jsem byl u zrodu nejen svých vozů, ale i u další spousty projektů.  Nabídka Tuning Cupu mě dokázala oslovit tak, že jsem se zkusil přihlásit – a vyšlo to.  Na novu roli se moc těším, protože to bude přímé setkání se stejně naladěnými lidmi, kteří k tomuto životnímu stylu mají velmi blízko. Stejně tak jako já.

Jaké úpravy preferuješ? Styling nebo performance?

Upřímně řečeno já jsem spíše stylista a hifík, mám rád úpravu vozu, která podtrhne linie auta a úpravou se auto vyzdvihne. Úpravu, kdy si říkáte: „To perfektně sedí, to luxusně hraje, to k tomu autu prostě patří“. Ale na druhou stranu, je mi hodně blízký styl Hot Rod, kdy je vše postavené na silném agregátu a čisté hrubé síle, ale bohužel to je směr, který zde není ještě moc rozvinutý, což je docela škoda.

Na co by si podle Tebe měl každý ze soutěžících při stavbě vozu dát obzvlášť pozor?

Pozor? Nejdřív se určitě rozmyslet, co chcete s autíčkem dělat, jak a do jakého stylu ho upravovat a na co ho používat. Od toho se vše odvíjí. Myslím, že hodně tunerů upravuje, předělává podle určitého diktátu tuningové módy, trendu a samozřejmě financí. A jednoznačně si myslím, že méně promyšlených úprav je většinou více, než spousta drahých obrovských úprav. Proto pozor, aby úprava směřovala tam, kam byla v rozmyšleném prvopočátku myšlena. Samozřejmě by všechny úpravy měly mít smysl, tvar, nápad, čistotu a hlavně musí být navrženy tak, aby se dalo s autíčkem jezdit! :-)

Říká se, že člověk se chybami učí. Udělal jsi při stavbě některého ze svých vozů nějaké i ty?

Udělal a spoustu!:-) S každým autem a úpravou jsem na ně přicházel, poučil se a přehodnocoval svá rozhodnutí.  Čím je člověk starší a vidí okolo nové možnosti, nové úpravy, technologie, dostupné díly, tak přichází na nová a lepší řešení a myslím, že na tuhle zkušenost přijde každý tuner. Navíc samotné používání a jízda s upraveným vozem dodá člověku dostatek inspirace k dalším úpravám či zlepšením.

Tuning Cup

Generální partner

Prague Car Festival 2015

Hlavní partneři

Dynamat - nejlepší tlumící materiály na trhu
MAT Servis

Mediální partneři

www.autosport-tuning.cz
www.chromplameny.cz
Skodahome.cz
RelaxMeeting
Abouttuning.cz
www.tuningy.com
Tuning-max
www.extra-tuning.com