< Konec české verze Autotuning & Autohifi
15.02.2006 13:09 Stáří: 19 roky
Kategorie: Autohifi
Autor: Mr. Dynaboom

Ford Focus Combi: Foki


Tento Focus brouzdá po našich i zahraničních srazech už od roku 2004. A sklízí zasloužené úspěchy. U některých z nich jsem byl dokonce osobně přítomen. Majitele tohoto kousku znám osobně a společně s dalšími kamarády jsme navštěvovali srazy značky Ford v Německu a Rakousku. Proto je pro mě velká čest vám o tomto skvostu něco napsat.

V úplných začátcích Milan zvolil značku Helix a rovnou vše v provedení Competition. Ale přišel osudný rok 2005, s ním i zrod dB Dragu Czech a bylo rozhodnuto. Veškeré komponenty se prostě musely nahradit novými a ještě lepšími. Vybíralo se z kolekce firem DD Audio a SPL Dynamics. Ano, to jsou ty věcičky, které známe od mistrů světa v dB Dragu. Milan sice neútočí na maximální rekordy v akustickém tlaku, ale i tak dokáže jeden subwoofer řádně zatopit. Při sledování akčního filmu vám při spodní frekvenci opravdu běhá mráz po zádech. Ale trošku přibrzdíme a pěkně po pořádku si tento elegantní rodinný vůz se vzducháčem představíme.  

Celému orchestru velí CD receiver Clarion DXZ 748 RMP v netradičním retro designu, který se velice dobře hodí do palubky, protože Focus je hodně designově netradiční vůz. Taktéž 7“ monitor Maxxline nijak výrazně nenarušuje celkový design,a to i přesto, že je namontován na horní část palubní desky. Aby měl ale monitor co na práci, namontoval Milan do auta DVD přehrávač Maxxline a také couvací kameru. Tu umístil do původního otvoru po zadním stěrači. Za jízdy si tak může vychutnat obraz v podobě videoklipu a při couvání se mu zase na obrazovce rozprostře celý prostor za kombajnem. Přes signální kabeláž putuje zvuk do dvou prvotřídních zesilovačů DD Audio, které jsou zajímavě umístěny mezi dvěma sportovními sedadly vzadu ve dvojce. Jeden je čtyřkanálový a nese označení DD C4 a ten druhý pro basové pásmo je monoblok DD M1.  

Čtyřkanál napájí dva páry komponentních reproduktorů SPL Dynamics EXT 6.0, které si trůní v laminátových doorboardech předních dveří. Doorboardy byly zhotoveny pomocí montážní pěny, kterou Milan nanesl na staré čalounění. Nožem a smirkovým papírem zhotovil téměř finální tvar, na který pak začal nanášet samotný laminát. Vznikly tak krásně přesné a hlavně velmi lehké laminátové ozvučnice, které po nalakování nalepil na nové čalounění. Ze dvou repro komponentních sad použil jen jeden pár výškových reproduktorů, což je podle mého názoru dobrá varianta (pořád mi totiž nějak nejde na rozum, proč všichni cpou do palubky tolik párů výškáčů). Své ideální místečko našly ve velice oblíbených trojúhelnících za zpětnými zrcátky a pro dokonalý tvar samozřejmě posloužil laminát, stejně jako tomu bylo u doorboardů.

Tak a teď se dostáváme k tomu nejlepšímu. Copak má vlastně tenhle kombík v kufru? Když jsem slyšel a viděl, jak se vlastně celé to monstrum vyrábělo, úplně jsem se styděl, jaký jsem amatér. Prostě použít při výrobě rozřezanou půlku auta, to je fakt mazec… Nic vám nezavazí, můžete si to přenést kam chcete, prostě mazárna. Nebo spíš úchylárna? Určitě ne, tak to není. Milan má totiž na dvorku za barákem takových půlek hned několik. Kromě toho, že se baví tuningem, živí ho dovoz ojetých Fíkusů ze zahraničí. A když už se objeví i nějaká ta bouračka, byla by přece škoda nechat vše sešrotovat...;o)  

Při výrobě ozvučnice se nesmělo nechat nic náhodě. Proto byl box vyroben z MDF desek, které jsou kromě sešroubování i dokonale přetěsněny tmelem. Objem výrobce doporučil na 50 litrů, což také nebyl žádný problém dodržet. Potom Milan hotový box dokonale přišrouboval do podlahy a opět použil lepidlo. Myslím, že pro basovou bednu už více ani udělat nešlo. Po obvodu celého podlahového korpusu jsou z MDF desek zhotoveny také boční stojky, které jsou malými kousky vyztuženy tak, aby se boční tvary nezbořily. Vše se ještě potáhlo elastickou tkaninou a po jejím vypnutí se začal nanášet laminát. Při laminování bylo zapotřebí ještě dotvarovat obdélníčky pro 7“ monitory a také prohlubeň pro 1-faradový kapacitor. Zde jako mustr nádherně posloužila tuba od lepidla na dřevo. Celá konstrukce se dělala tak, aby fungovala jako pěkné zavazadlo. Dá se totiž velice jednoduše z kufru vytáhnout, aniž by musela být nějak složitě rozebírána na díly. A to se počítá…;o)

To, že si kluci pořádně užili s broušením tvarů, snad ani nemusím připomínat. Inu kdo chce extravagantní vzhled, musí trpět. Ale tady se to opravdu vyplatilo. Vzhledem k tomu, že Milan ladil svého Focuse do modrých odstínů, musela se tato barvička samozřejmě objevit i v interiéru. Nakonec zvolil stejnou kombinaci laku jako na karoserii, a to světle modrou perleťovou metalízu.  

A co se vůbec do kufru všechno nasázelo? Tak napřed to byl kdysi dávno, jak už jsem se zmínil, subáč Helix. Ale teď si v ozvučnici trůní dvoucívkáč SPL Dynamics PRO-12 D2 se dvěma dvou ohmovými cívkami, které jsou schopny přijmout maximální výkon 1000W. Bassreflexová ozvučnice má z horní strany vyveden hliníkový nátrubek, který je pro zvýšení efektu patřičně vyleštěn. Po stranách se usmívají dva 7“ LCD monitory Maxxline, které opticky rozbíjí velký prostor kombíku a při zapnutém DVD dokonale učarují kolemjdoucí obdivovatele. 1faradový kapacitor snad jako jediný zůstal z původní staré instalace produktů firmy Helix a svým černým vzhledem vůbec nenarušuje celkový dojem. Vedle kapacitoru je ještě umístěn distribuční pojistkový blok, který rozvádí napětí pro jednotlivé zesilovače. Pro zvýšení efektu dal Milan ještě na podlahu plexi, přes které je teď krásně vidět na vzduchovou sestavičku Airride podvozku.

Taková vozítka já prostě miluju. Dokonalý tuningový vzhled provedený do všech detailů, airride podvozek, který svým psssssssst uvádí do šílenství každého z nás, nádherný lak, velká kola a ta muzika - laminát, laminát a zase laminát…;o) Prostě jedním slovem paráda.

 

Více foto z instalace naleznete ZDE.

 

 

 


32.01hst898yzkjtbw7r4kdtrxy7e@mail4u.lt, 25.03.2024 13:07:
id et alias quas sed tenetur inventore adipisci saepe fugit consequatur non repellat et rerum. non neque non incidunt enim et quis repudiandae consequatur sint. maiores libero dolor eos ipsam nisi eve
33.01hst898yzkjtbw7r4kdtrxy7e@mail5u.run, 29.03.2024 17:46:
quibusdam laboriosam quod sint veritatis illo sunt neque molestias neque tempora animi officiis quibusdam sunt nulla. esse distinctio voluptatem harum sed autem aut eligendi non libero tenetur vitae e
35.01hst898yzkjtbw7r4kdtrxy7e@mail5u.pw, 01.05.2024 17:19:
itaque voluptatem voluptatem sunt dolore itaque est id quis optio minus sed rerum. delectus alias facere sed eos ratione sed totam sed earum dolorem eligendi cumque dignissimos temporibus quae laudant
cantrellmechanicfcy5k2+3s953b4p0akg@gmail.com, 04.06.2024 18:36:
placeat veniam asperiores labore illum. dolores sunt unde soluta dolores. eveniet consectetur velit ut eveniet quidem nam expedita voluptas. reiciendis recusandae assumenda non expedita ipsum ea delec
Přidat komentář

* - povinné pole

*




*