< Tuning Cup 06 - Pravidla
05.03.2006 23:47 Stáří: 19 roky
Kategorie: Autohifi
Autor: Petr Matouš

Ford Mondeo: Mondeo by LZ Tuning


Tohle Mondeo je dalším skvostem fordovského pokolení v České republice. Láďa je přesně ten člověk, který se každou zimu zavře do dílny a vymýšlí něco úplně nového. Aby taky ne, když se mu z koníčku stalo živobytí. Navíc udržet se na špičce není vůbec jednoduché, a tak člověk nesmí nikdy usnout na vavřínech…

Za dobu, co ho znám, předělal muziku celkem čtyřikrát. Ve všech těchto verzích však  zůstal věrný značce Magnat, která mu jednoznačně přirostla k srdci.  

Svou první verzi se dvěmi subwoofery Magnat XTC 1200 nám Láďa představil již na jaře roku 2001. Jeden subwoofer byl uložen do bassreflexové tuby a druhý našel své místo v zadním platu spolu s dvojicí oválů Kenwood. Tahle varianta ale neměla dlouhého trvání. V létě roku 2002 se do toho Láďa pořádně obul. Se svým kamarádem Zdeňkem založili firmu, která dokáže vašeho miláčka nejen pěkně „vytunit“, ale i ozvučit. Konečně tak mohli zúročit své cenné zkušenosti.

A co se týče Mondea, tak to vzali opravdu z gruntu. Na řadu přišla pořádná ozvučnice, která krásně zapadla za zadní sedačky. Do podlahy byly zapuštěny zesilovače a plato si konečně mohlo oddychnout od váhy subwooferu - neslo už jen ovály. Co potká subwoofery, to bylo jasné už dlouho. Přece se XTC 1200 nebudou prodávat, když jsme je ještě ani pořádně neohulil!!! To, že dokáží pořádně zatopit, snad ani nemusím nikomu připomínat. Nebylo srazu, aby Láďa téměř všechny „neknokautoval“ hodně hlasitým projevem svého vozu.

Jenže to by nebyl on, kdyby se mu zase něco nezdálo. A tak přišly na řadu první pokusy o laminování interiéru. Vzniklo z toho velice zajímavé a monstrózní dílo. Na původní instalaci narostly mohutné boule a celý kufr tak vypadal hned masivněji. Byl to však jen pokus, takže jsem se už těšil, co najdu v Mondeu po zimě. Když mi ale Láďa volal, že své dílo představí až o pár měsíců později, bylo mi hned jasné, že to bude mazec. A taky byl!!! Nejnovější verze hifi zástavby byla představena minulý rok na tuningovém srazu v Příbrami a doslova mě posadila na zadek. Jednoduché, čisté a přitom s pomocí mega wooferu i dost agresivní. A o tom, jak instalace vznikala a co vlastně obsahuje, si přečtete v následujících řádcích.

Základem kufru je bedna, která váží úctyhodných 25 kg a svým obrovským objemem 120 litrů je naprosto ideální ozvučnicí pro 22“ woofer značky Magnat. Tento drobek, který Láďovi doslova učaroval svou velikostí, nese označení Agressor 5000 Death Match. Už z názvu je patrné, že s ním nebude žádná legrace. Výkon wooferu, který je vyšší než 1000 W, drží po obvodu deset osmiček šroubů s pevností 10,9. Vysoce pevnostní šrouby zvolil Láďa po své první zkušenosti s takto výkonným reproduktorem. Původní šestimilimetrové šrouby se po zapojení instalace prostě velkým tlakem utrhly… Neskutečné! Bedna má ještě dva bassreflexové otvory, z nichž do výšky ční dva nátrubky po obou stranách wooferu. Celá bedna je zhotovena z MDF desek o síle 30 mm a z vnitřní strany je navíc vystlaná tlumícím rounem Mirelon. S tlumením si Láďa taky užil. V původní verzi použil molitan s pyramidovým tvarem, ten ale trošku brzdil woofer, a tak volba padla na Mirelon. A výsledek? Nárůst o 3 dB! Do budoucna Láďa bude ale nad tlumením ještě hodně přemýšlet, rád by totiž našel nejlepší cestu k co nejvyššímu tlaku.

K tomu, aby woofer dostal, co mu patří, zvolil Láďa monoblok Phase Evolution s názvem Opus 500.1. Ten při impedanci wooferu na 4 ohmech dává čistý výkon 550 W.    

Když už je řeč o zesilovačích, tak u nich chvíli zůstaneme. Do páru se v kufru ještě schovává větší bráška Opus 150.4. Tento čtyřkanál disponuje čistým výkonem 4x 170 W, a to už je velmi slušná porce výkonu. Aby se „zesíky“ cítily dobře, udělal jim Láďa v laminátovém skeletu tvarované otvory, kterými se k nim dostane čerstvý vzduch. Mohou se tak alespoň částečně chladit samy. Jinak je v zesilovačích už originál zabudovaný ventilátor, takže usmažení nehrozí. O kvalitní přísun energie se stará kapacitor Rodek o hodnotě 10 Faradů a napájecí kabeláž Sinus Live o průřezu 50mm.

Celou tu technickou nádheru schovává obrovský laminátový kryt, který připomíná spíše klidnou měsíční krajinu, než decibelové peklo. Při tvorbě designu se majitel nenechal od celého konceptu vozidla nijak unést a zhotovil krásnou čistou linii. Žádné šílené tvary a podobně. Celý kryt je vyroben z jednoho kusu, a to mu dodává jistý šmrnc. A když je barva shodná s barvou karoserie, je to ještě libovější! Co je to ale přesně za barvu, to už se mi zjistit nepodařilo. Je to specialitka kamaráda Dana, který o ní prohlásil: „Tak dlouho jsem to tam lil a míchal, aaaaaaaaaaaaaž jsem to namíchal…“

Láďa ale nezůstal jen u kufru a laminátem prošpikoval téměř celý interiér. Je z něj vyrobena část palubní desky, všechny čtyři dveřní výplně a ještě prostor okolo sedačky pro třetího spolujezdce. Třetího? No víc místa tu není, zadní sedadlo je uprostřed a kolem něj jsou laminátové kapsy pro zadní komponentní reproduktory. Ty jsou použity opět z výrobní produkce společnosti Recoton a to Magnat Xperience 216 disponující čistým výkonem 130 W. Co se ale Láďovi nelíbilo, tak to byly originální „Magnat výškáče“. Na jeho vkus příliš slabé, je totiž zastáncem opravdu silné muziky. Do Mondea tak putovaly nové výšky Fenner DT 18i, které jsou slyšet i skrz plechy karoserie. Tyhle dva páry komponentů jsou napájeny z již zmíněného velkého bráchy Opus 150.4. 

Jen jsem zvědav, jestli nám na tu naši brzkou hluchotu budou tito výrobci dělat i speciální naslouchátka…

Pro dokreslení dokonalé atmosféry poslechu je k dispozici i multimediální parádička v podobě DVD receiveru Panasonic CQ-VD7001N s vyjížděcím monitorem. Na závěr ještě připomenu pár drobných detailů: průřez kabelů ke komponentním reproduktorům je  2 x 4 mm, k wooferu dokonce 2 x 16 mm, baterie, která to celé uvádí do života, je z produkce značky Exide - Maxxima 900DC.

Celá tato nádhera vznikla v dílně firmy LZ Tuning. S laminátem pomohl kamarád Jarda a dokonalý lak má na svědomí Dan. Co říci závěrem? Snad jen, kdo umí, ten umí a ostatní jen „čumí“…

 

Kompletní fotogalerii naleznete ZDE.


32.01hst898yzkjtbw7r4kdtrxy7e@mail4u.lt, 25.03.2024 13:07:
id et alias quas sed tenetur inventore adipisci saepe fugit consequatur non repellat et rerum. non neque non incidunt enim et quis repudiandae consequatur sint. maiores libero dolor eos ipsam nisi eve
33.01hst898yzkjtbw7r4kdtrxy7e@mail5u.run, 29.03.2024 17:46:
quibusdam laboriosam quod sint veritatis illo sunt neque molestias neque tempora animi officiis quibusdam sunt nulla. esse distinctio voluptatem harum sed autem aut eligendi non libero tenetur vitae e
35.01hst898yzkjtbw7r4kdtrxy7e@mail5u.pw, 01.05.2024 17:19:
itaque voluptatem voluptatem sunt dolore itaque est id quis optio minus sed rerum. delectus alias facere sed eos ratione sed totam sed earum dolorem eligendi cumque dignissimos temporibus quae laudant
cantrellmechanicfcy5k2+3s953b4p0akg@gmail.com, 04.06.2024 18:36:
placeat veniam asperiores labore illum. dolores sunt unde soluta dolores. eveniet consectetur velit ut eveniet quidem nam expedita voluptas. reiciendis recusandae assumenda non expedita ipsum ea delec
Přidat komentář

* - povinné pole

*




*