Ve stylu Rockford Fosgate
Komponenty Rockford Fosgate vždy přitahovaly svoji pozornost výborným a extravagantním designem. Dávaly tak svým majitelům šanci vytvořit něco výjimečného. A Jakub se stal výjimečný právem. Před pár lety jsem tohle modré Fáčko předělané k nepoznání potkal v Hradci na Tuning Party. Už tehdy mě doslova šokovala obrovská zástavba v interiéru. Sice to byla jen MDF potažená kobercem, ale budila pořádný respekt. Obrovský reprák za sedačkami, další dva zezadu a k tomu všemu velké logo Rockford Fosgate. Netrvalo to dlouho (respektive jednu zimu) a Kuba opět šokoval. Tentokrát ale pořádně. Masivně extrémní laminátová instalace v modré metalíze, tak to už je fakt maso. A právě tohle monstrum vám v následujících řádcích rád představím.
Stačila jedna návštěva výstavy Car Audio v německém Sinsheimu a bylo jasno, kterým směrem se Kuba a jeho nedočkavé Fáčko vydají. A ani se mu nedivím. To, co bylo v Sinsheimu k vidění, se prostě nedá jen tak zapomenout. Kuba měl už pár zkušeností s laminátem za sebou, když si dělal zadní lampy a přední masku. Sám si uměl udělat a zapojit celou předchozí instalaci. A tak už nic nebránilo tomu, aby se mohl po hlavě vrhnout do svého vysněného projektu.
Všechno to začalo starou dobrou klasikou. Kuba udělal z 22 mm silné MDF desky základní bednu, kterou přepážkou rozdělil na dvě poloviny. Každá z nich má objem cca 60 litrů a je odvětrána dvěma bassreflexovými nátrubky. Ty jsou vyvedeny zešikma nahoru do prostoru hlavových opěrek předních sedadel. Po obvodu kroužků, které drží woofery RF o průměru 46 cm, byl pro dotvoření plastického efektu použit laminát. Co ale nemohlo chybět, je plastické zvýraznění loga Rockford Fosgate umístěné na horní části bedny. Pro výrobu postačilo použití slabé desky, ze které se logo vyřezalo a nalepilo na bednu. Drobný detail, ale konečný efekt to posouvá hodně dopředu. Zbytek instalace už je jen a jen laminát, pokud ale pominu MDF kroužky a podlahu.
Na celé instalaci je vidět snaha zaujmout především extravagantním vzhledem. Všechny komponenty v kufru jsou úmyslně nasměrovány směrem ven. Vzhledem k tomu, že Kuba nasměroval ven i reproduktory, mohou se obdivovatelé nejen kochat pohledem, ale i zvukem tohoto suprového Fáčka. To je mimochodem vybavené Air Ride podvozkem, který totálně umocňuje dojem z celého vozu.
No nic, pojďme zpátky na zem a vraťme se zase k samotné instalaci. Skončili jsme podlahou. Tak ta je celá vytvořena s MDF desky a je dvojitá. Do ní je připevněna několika pevnostními šrouby hlavní subwooferová bedna a také bočnice, ve kterých jsou upevněny kroužky pro další woofery - tentokrát o průměru 20 cm. Ty jsou symetricky umístěny v zadní části kufru. Je velká škoda, že nemají přesnou ozvučnici a jsou jen tak uloženy do volného prostoru. Kdyby je Kuba uzavřel a udělal bassreflexy, určitě by se výsledný akustický tlak ještě zvýšil. To samé platí o oválech, které jsou jen o pár desítek centimetrů více vepředu.
Zesilovače, které tohle monstrum pohánění, jsou schované za sedačkami. Ukrývají se tam hned 3 kousky. Toho nejsilnějšího z nich obdaroval výrobce Rockford Fosgate výkonem 1500W. Ten Kuba rozdělil na dva kanály a každý z nich v současnosti živí jeden jednocívkový 4 ohmový 18“ woofer Rockford Fosgate. Dalším napájedlem decibelů je 4-kanálový JBL zmůstkovaný do dvoukanálu a připojený na dva 20 cm woofery RF. A ten poslední je značky Tonsil. Na svých čtyřech kanálech má připojené pouze výškové reproduktory, které jsou umístěny v zadní části vozu - přesněji řečeno v zadních sloupcích.
Poslední věcí, kterou vám představím, je sestava multimédií. Fáčko disponuje hned dvěma LCD monitory. První 5,6“ palcový LCD značky Pyle Kuba zapustil do středu palubní desky. Poněkud větší brácha má velikost 8,5“ a své místečko si našel na stropě. Oba monitory zásobuje obrazem Playstation 2, který slouží kromě hraní her i jako přehrávač DVD disků. Pro přehrávání CD disků je v palubce i klasické autorádio, ale ne příliš klasické značky. Volba nemohla padnout na nic jiného než na Rockford Fosgate a to v provedení FRX 9320R.
Co ale u této instalace docela hodně postrádám, je absence velmi důležitých předních komponentních reproduktorů. Ty se vytratily při poslední úpravě vozu, kdy Kuba dával nové sedačky. Kvůli nim musel doorboardy demontovat, protože sedadla s větším bočním vedením zabrala celý prostor a na doorboardy už nezbylo místo. Kuba se sice rozhodl pro nové, ale během nabité sezóny se na ně už nedostalo. Navíc Kuba přemýšlel i nad prodejem svého vozu a silná motivace pro výrobu tak logicky už pomalu slábla. Tak se musel smířit jen s náloží basů. Ani to moc nevadilo, protože se ze svým Fáčkem účastnil především soutěží SPL, kde komponentní reproduktory nehrají vůbec žádnou roli. Hodnota SPL se u tohoto krasavce pohybuje okolo 137,9 dB.
V soutěžích si ale nevedl vůbec špatně. V republikovém finále EMMA se v královské třídě Expert Unlimited umístil na krásném 4.místě a stejně dopadl i ve finále soutěže dB Drag Racing.
Kompletní fotogalerii naleznete ZDE.