Tuning Cup - prohlášení pořadatele + úprava pravidel
Tak mi to nedá, abych se po delší době opět neozval. Na některé anonymní připomínky k soutěži Tuning Cup prostě musím jako hlavní pořadatel reagovat. Spoustu z nich mají na svědomí laičtí diváci a lidé, kteří snad nikdy neviděli pravidla. Proto se v krátkosti vrátím i k nim a připomenu pár úprav, které jsme se rozhodli provést v průběhu sezóny.
Největší část kritiky se většinou zvedne po každém kole Tuning Cupu a směřuje na konečné výsledky soutěže. I když se někdy mohou zdát výsledky „nelogické“, všechno má svůj důvod. I to, že jednou skončí stejný vůz na místě druhém a jindy zase šestý. Nebo že na první pohled jasně hezčí vůz skončí až za svými konkurenty, kteří by se mu jindy jen dívali na zadní nárazník. Tady je pár základních důvodů, proč mohou tyto situace nastat:
- porotci se na každém sraze mění a do hodnocení jim nikdo nezasahuje, jsou plně podporovány jejich individuální názory. Proto jedna dvojice může ohodnotit vůz jako medailový a jiná ho odsune o pár míst vzad.
- umístění vozu je odvislé od konkurence, která se na sraz sjede
- při pozdním příjezdu (max. do 14:00) do hry vstupují mínus body (viz níže)
- pokud nechá soutěžící vůz zamčený a není v danou chvíli k dispozici porotě, ta ohodnotí pouze na první pohled viditelné úpravy a soutěžící ztrácí poměrně slušnou porci bodů, které by jinak získal
Ještě pár řádků bych rád zůstal u vlastního hodnocení vozů. Dalším důvodem, proč se sraz od srazu mění pořadí v jednotlivých kategoriích může být to, že majitel vozu svého miláčka zase o něco upravil a získal tím do hodnocení pár dalších bodíků. Také čím častěji a déle mají porotci možnost daný vůz hodnotit, tím více si všímají na první pohled neviditelných chyb, které při tuningu vznikly. Takže pro někoho na první pohled jasný vítěz, ale při detailním zkoumání podvozku nebo jiných věcí se najdou chyby, které pak vůz odsunou i o několik příček pořadím dolů.
A nyní už k zmiňovaným změnám pravidel:
1. Mění se doba maximálního příjezdu do soutěže na 14:00 hodin. S tím, že při příjezdu do 12:00 je vše v pořádku, ale za každou další půlhodinu zpoždění „obdrží“ soutěžící -5 bodů. Soutěžící, který přijede po 14:00, je ze soutěže automaticky diskvalifikován.
2. Je zapotřebí, aby se každý soutěžící po zaparkování přišel nahlásit do registračního stánku, že je přítomen a účastní se soutěže. Při nahlášení se zapíše čas (platí pouze pro soutěžící registrované po 12:00) a nemůže se tak stát, že porota při hodnocení někoho opomene. Stalo se nám už několik podobných případů, kdy soutěžící odjel na měření hudby, focení nebo dokonce parkoval na špatném místě a nebyly mu tak přiděleny žádné body, protože při procházení poroty nebyl na svém místě a nijak porotu neinformoval o svém odjezdu.
3. Zvláštní ocenění - tato ocenění určují všichni porotci současně formou hlasování. A nemají na ně žádný vliv body, které se dávají při samotném hodnocení. Vypsání speciálních ocenění je různé sraz od srazu a bude vždy vyhlášena TOP 3 bez rozlišení pořadí. Na všech akcích bude předán pohár Best of Best, ostatní ocenění závisí na velikosti srazu, jeho významnosti, koeficientu a dohodě s pořadateli.
4. Představení na plachtě - tato kategorie je novinkou a bude za ni přidělena sada pohárů (opět TOP 3). Neexistují zde žádná pevná pravidla a systém Show se bude měnit na každé akci. Základem je, aby soutěžící zaujal porotu i diváky svou Show u vozu. Jako pomoc mu bude sloužit moderátor a hostesky.
Závěrem tohoto komentáře bych chtěl poprosit všechny zúčastněné, aby nás při realizaci soutěže omluvili, pokud vzniknou nějaké komplikace a zároveň se o nich nebáli otevřeně diskutovat. Přeci jen se snažíme dělat soutěž pro vás a tak nám pomůže každá konstruktivní kritika.
Petr Matouš
hlavní pořadatel soutěže Tuning Cup