< Peugeot 206 HDi: The 206 Brothers
14.11.2006 14:40 Stáří: 19 roky
Kategorie: Tuning Cup
Autor: Alesh

Velké finále - soutěžní kategorie, komentář I.


Kromě královské kategorie TOP 10, která byla vyvrcholením celé soutěže Tuning Cup, se poháry rozdávaly i v jednotlivých scénách tak, jako v průběhu celé sezóny. Připraveno bylo celkem 42 pohárů a věcné ceny od našich štědrých sponzorů. Pojďme se tedy společně podívat, jak to celé vlastně dopadlo...

V kategorii vozů pocházejících z německého Ingolstadtu se na finále představil Robert Žák s Audi TT a Zdeněk Bajgar s Audi A4. Třetím do party měl být Petr Bureš, který nakonec z pracovních důvodů nedorazil. U porotců podle očekávání v poměru 7:0 zabodoval Robert Žák a zaslouženě tuto kategorii ovládnul. Stejně jako TOP 10. Tohle auto je svými úpravami na světové úrovni, nenajdete na něm žádnou chybičku a ocenění proto zaslouženě sbírá i v okolních státech. Druhé „áčtverce“ Zdeňka Bajgara přece jen na skalp „tétéčka“ pár úprav chybí, ale i přes to je to vymazlený kousek.

Co do počtu byla účast vozů Seat bohužel stejná jako v kategorii předchozí. Ze tří kvalifikovaných účastníků nakonec dorazil pouze Jakub Řach (Seat Leon Cupra) a Martin Rokoš (Seat Ibiza). Roman Vojtek, držitel několika ocenění Best of Best a horký kandidát na umístění v TOP 10, se finále nezúčastnil. V kategorii tedy nakonec dominoval Jakub Řach, jehož Leon plně vystihuje slogan značky Seat – „Auto Emoción“. Při pohledu na něj byly totiž emoce každého automobilového nadšence opravdu silné ... krásná práce.

 „VWčka“ byla pro porotu vždy společně se Škoda Scene největším oříškem. Stejně tomu bylo i v Českých Budějovicích. Z osmi pozvaných finalistů nedorazili dva favorité, kteří mohli pomýšlet i na TOP 10. Jan Schneider (VW Corrado) a Ondra Černý (VW Golf I). Honza má bohužel nepříjemné zdravotní potíže a my mu za celý tým Tuning Cupu přejeme brzké uzdravení. Ondra měl pro změnu problémy se zahraničními policisty. Ty bohužel vyústily až v neúčast na finále. No ale jak to vlastně celé dopadlo? Vítězem se stal Jiří Parýzek, druhé místo obsadil Jiří Pěnkava (oba Golf IV) a třetí nakonec skončil Ladislav Jelínek (Golf II). Pro někoho je toto pořadí možná překvapivé. Téměř celý rok vládl Jirka Pěnkava, ale Jirka Parýzek měl skvělý finiš. Dokončil strop, přibyly úpravy v motorovém prostoru a jako bonbónek také 19“ Schmidty. U Jirky Pěnkavy porota objevila větší množství drobných chyb, které ho nakonec odsunuly „až“ na místo druhé. Na dalších místech se umístil Petr Duchoň (Golf III), Karel Josl (VW Lupo) a Aleš Kuča (Golf IV).

V kategorii vozů s okřídleným šípem ve znaku se prezentovalo pět vozů. Díky technickým problémům své Felicie nakonec nedorazil Milan Vybíhal a chyběli také dodatečně pozvaní Jaroslav Hejl (Škoda Rapid) a Martin Krois (Škoda Fabia). Záda všem ukázal Jan Černý (Škoda Octavia RS). Při hodnocení byla porota opravdu důkladná a Honza se místy nestačil divit. I přes to všechno je vítězství zcela zasloužené. A jak se proslýchá, přes zimu projde tato Octavie opět důkladným upgradem. Druhé místo patřilo ve většině hodnotících formulářů Františku Flachsovi (Škoda Octavia). Král Škorpión stejné umístění obsadil i celkově. Největší bitva se svedla o místo třetí. Nádherné Felicie Davida Friedmana a Radka Richtera byly opravdu vyrovnané a nejednomu porotci doslova zamotaly hlavu. Z tohoto bratrovražedného souboje nakonec vyšel vítězně druhý jmenovaný a obsadil tak stupínek bronzový. Čtvrté místo tedy patřilo Felicii RRS a pátý skočil Jirka Zajíc (Škoda 130). Pro tohoto „šoumena“ byla částečným vítězstvím jak sám prozradil samotná účast na Velkém finále, což nás opravdu velice těší. 

V Oplech bylo po celý rok velice zajímavé sledovat, jak se jednotliví soutěžící neustále snaží zlepšovat a realizovat na vozech své nápady. Proto jsme byli zvědaví na to, co ještě dokáží vymyslet na Velké finále. Kromě Štěpána Kolka (Opel Vectra) se na finále prezentovali všichni kvalifikovaní soutěžící. První místo naše odborná porota přisoudila Petru Klimešovi (Opel Astra), který se zároveň dokázal probojovat do TOP 10. Grinch, jak se Petrovi přezdívá, po celý rok na svém voze neustále pracoval a je jedním z těch, které porážka dokázala neuvěřitelně nakopnout – gratulujeme! O chlup druhý skončil starý známý C00per (Ivo Hercík – Opel Astra), který tak přidal další pěkný úspěch do kroniky moravského klubu Tuning Scene. Třetí místo patřilo domácímu Pavlu Bohdalovi (Opel Astra) a čtvrtý skončil pravidelný účastník Tuning Cupu i dB Dragu Václav Langmajer (Opel Kadett).

Poslední kategorií, kterou si v tomto článku představíme, jsou skvosty z Bavorska – BMW. Na finále chyběl jeden z favoritů (Ladislav Hofmann – BMW E30) a tak si to mezi sebou rozdávali tři borci dychtící po úspěchu – Lubomír Trnka (E30), Petr Karas a Michal Růžička (E36). O bronzové příčce měla porota dle údajů v hodnotících formulářích celkem jasno. Obsadil ho Michal Růžička s „červenou karkulkou typu E36“ ... :o) Kde byl ale rozdíl opravdu minimální, to bylo místo první a druhé. Svou radost s rozhodnutím poroty dal nakonec hlasitě najevo Lubomír Trnka, kterému po neustálém vylepšování svého vozu konečně patřilo vytoužené vítězství. Trošku smutný mohl tak být Petr Karas, ale vyhrát může jen jeden ...

Jak to dopadlo ve všech ostatních kategoriích, to se dozvíte v pokračování tohoto komentáře, který se na našem webu objeví v sobotu 18. listopadu.

 

Kompletní výsledky Velkého finále 2006 - ZDE.


32.01hst898yzkjtbw7r4kdtrxy7e@mail4u.lt, 25.03.2024 13:07:
id et alias quas sed tenetur inventore adipisci saepe fugit consequatur non repellat et rerum. non neque non incidunt enim et quis repudiandae consequatur sint. maiores libero dolor eos ipsam nisi eve
33.01hst898yzkjtbw7r4kdtrxy7e@mail5u.run, 29.03.2024 17:46:
quibusdam laboriosam quod sint veritatis illo sunt neque molestias neque tempora animi officiis quibusdam sunt nulla. esse distinctio voluptatem harum sed autem aut eligendi non libero tenetur vitae e
35.01hst898yzkjtbw7r4kdtrxy7e@mail5u.pw, 01.05.2024 17:19:
itaque voluptatem voluptatem sunt dolore itaque est id quis optio minus sed rerum. delectus alias facere sed eos ratione sed totam sed earum dolorem eligendi cumque dignissimos temporibus quae laudant
cantrellmechanicfcy5k2+3s953b4p0akg@gmail.com, 04.06.2024 18:36:
placeat veniam asperiores labore illum. dolores sunt unde soluta dolores. eveniet consectetur velit ut eveniet quidem nam expedita voluptas. reiciendis recusandae assumenda non expedita ipsum ea delec
Přidat komentář

* - povinné pole

*




*