Velké finále - soutěžní kategorie, komentář II.
Ve Fordech se do Českých Budějovic kvalifikovaly celkem tři vozy. Tím prvním byl Láďa Šíma, který si už několikátou sezónu hýčká svůj Ford Mondeo. V letošním roce mu ale vyrostla slušná konkurence v podobě Radima Sochy, jehož Escort letos dokázal Láďu v Plasech dokonce i porazit. Oba kohouti od té doby na svých vozech ale hodně zapracovali a tak bylo vše otevřené. Třetím do party byl decentně, ale velice vkusně upravený Ford Focus Vojty Kramáře. Ten byl nakonec podle očekávání od porotců ve všech sedmi případech hodnocený jako třetí v pořadí. Z místa prvního se radoval Láďa Šíma, který dle verdiktu poroty dokázal porazit svého soka v poměru 5:2. Na Radima tak zbylo krásné druhé místo.
Nyní se přesuneme do země zaslíbené driftu – Japansko. Právě toto místo narození mají ve svém rodném listu uvedeny vozy Honda. Opět tři soutěžící, opět tři překrásné a rychlé vozy. Z prvního místa se mohl radovat Josef Šušota. Jeho Integra Type-R je nejen velice krásný, ale také rychlý vůz, čehož si mnozí z vás mohli všimnout na sprintovacích drahách po celé ČR. Druhé místo patří Pavlu Kočendovi, který přidal další úspěšný zářez na pažbu svého domovského klubu Tuning Scene. A místo třetí? Opět krásné a pekelně rychlé auto – Honda S2000 a „stájový kolega“ Josefa Šušoty – Jarda Kurtinec. Tito dva pánové opravdu umí a záležet si dali i na aranžmá svých vozů. Jsme velice zvědaví, jaký upgrade potká jejich Hondy před příští sezónou.
V Asii ještě na chvíli zůstaneme, na řadě je totiž Japan & Asia Scene. Pro změnu opět tři soutěžní vozy a jeden hezčí než druhý. Toho, kdo soutěž Tuning Cup sleduje po celý rok určitě nepřekvapí jméno vítěze – stal se jím David Bielik, který svůj Nissan 100NX dovedl téměř k dokonalosti a na každém sraze si mohl jen říct: „Veni, vidi, vici“ ... Stejně tomu bylo i na Velkém finále. Zklamán mohl být možná jen tím, že skončil těsně za branami prestižní kategorie TOP 10. Konkurence byla prostě o chlup lepší. Na místě druhém a třetím byly výsledky těsné a tím šťastnějším při vyhlášení byl René Landsinger (Mazda 121). Bronzový stupínek patřil Romanu Reichlovi, který kromě toho ještě získal ocenění Best Show za precizní představení své Toyoty Celica.
Tak a zpátky do Evropy, právě je před námi nejobsazenější kategorie Velkého finále pro rok 2006 – France Scene. Zde se sešlo celkem sedm soutěžících a každý z nich byl lačný po úspěchu. Zajímavé je, že zde s přehledem vládly vozy značky Peugeot, a to v poměru 6:1. Jejich přesile se snažil odolávat jediný Renault s označením 19 Chamade. A nutno říct, že velice slušně. Třetí místo je pro Tomáše Fencla určitě parádní úspěch. Místo druhé patřilo Pavlu Krejčímu (Peugeot 206 Hdi), který letos poctivě objížděl jeden sraz za druhým. A stupínek nejvyšší? Darek Haumer a jeho kočkolap Peugeot 307 CC. Na místech dalších se umístili Milan Paštyka (4. místo – Peugeot 205), dodatečně nominovaný Pavel Dudák (5. místo – Peugeot 306), Martin Slepička (6. místo – Peugeot 306) a startovní pole uzavírala jedna ze dvou zástupkyň Girls Tuning Clubu Alena Jancurová se svým povedeným Peugeotem 206.
Předposlední kategorie patří opět evropským vozům, přesněji těm s italskou národností. Zde se sešli celkem čtyři soutěžící. Tato kategorie nepatřila v průběhu sezóny k těm příliš obsazovaným a je škoda, že se do finále i přes menší konkurenci neprobojovalo více vozů. Najít jste je mohli alespoň na venkovním sraze. Ale zpátky k výsledkům. Čtvrté místo porota jednohlasně přisoudila další osobě něžného pohlaví, Iloně Borýskové a jejímu Fiatu Coupé. Ovšem na bedně byla tlačenice pořádná a výsledky velice těsné. „Nejhůře“ z ní vyšel Petr Stulík s Fiatem Punto, kterému patří místo třetí. Petr na svém voze celý rok poctivě dřel a k lepšímu výsledku už mu chybělo opravdu málo. Z vítězství se nakonec radoval Štěpán Marek (Fiat Bravo) před Františkem Štorou (Alfa Romeo). Tito dva kohouti si svá umístění neustále vyměňovali i během celé sezóny, ale na Velkém finále bylo Bravo přece jen o něco lepší.
A máme tu kategorii poslední, a tou jsou ostatní vozy neboli Other Scene. Z původně čtyřech kvalifikovaných vozů se nakonec v Budějovicích představily jen dva, jmenovitě Dan Drmla (Lada Samara) a Jirka Ruml alias Skřítek (Trabant 601). Díky problémům se střechou nedorazil favorit kategorie Jan Odehnal (Mercedes Benz SL 320) a svému Mini Cooperovi bohužel na čumák natloukl Mini Mike alias Michal Škůrek. A jak rozhodla porota? Opět velice těsně, v poměru 4:3 svého soka předčil Dan Drmla. Jirka Ruml tedy obsadil místo druhé, ale kromě toho obdržel za svůj nápad při aranžmá Trabiho jednu ze tří cen Best Creative. Nazdobený stromeček, Trabant jako dáreček a k tomu ještě spousta cukroví, to se na konci září opravdu jenom tak nevidí ... :o)
Kromě TOP 10 a klasických soutěžních kategorií byly vypsány ještě dvě již zmíněné kategorie speciální – Best Show (nejlepší představení vozu) a Best Creative (nejlepší nápad při aranžmá vozu). Tato ocenění se udělovala jako TOP 3 bez určení umístění. V Best Show se nám kromě Romana Reichla líbilo ještě výborné představení Jirky Zajíce (Škoda 130) a také „Pohádka o malém Pažoutkovi“, kterou s přítelkyní zinscenoval Milan Paštyka. V Best Creative mimo Trabiho zabodovala ještě společná expozice Davida Bielika a Pavla Bohdala s asijskými motivy a také „Jihlava Team“ ve složení Petr Duchoň, Karel Josl. Jejich Havana pláž neměla opravdu chybu. Toto ocenění by si ale zasloužili téměř všichni soutěžící, za jejichž elán, nápady a úsilí bychom jim na tomto místě rádi poděkovali.
To ale ještě pořád není všechno. Další speciální ocenění, kterým byly tlumící produkty značky Dynamat, dostali za vynaložené úsilí ještě ti soutěžící, kteří se pravidelně zúčastňují soutěže Tuning Cup, ale zatím neobsazují ta nejvyšší místa. A už opravdu posledním oceněným se stal Karel Josl (Nejlepší video - VW Lupo), který na finále představil profesionálně zpracovaný a velice vydařený klip o svém vozítku. Snad se takových nadšenců najde v příštím ročníku více ...
Takové bylo vyvrcholení celoroční soutěže Tuning Cup pro rok 2006. A co říci závěrem? Snad se nám podařilo založit novou tradici a připravit pro vás pohodovou akci, na které se vám líbilo. V nastoleném trendu se budeme snažit pokračovat i v budoucnu a pokud by měl kdokoliv z vás zájem se na projektu Tuning Cup podílet, ať neváhá a ozve se nám. Třeba už na jaře bude patřit do našeho realizačního týmu ... kontakt ZDE.