Němec
To, že naši tuningovou scénu ovlivňuje Německo, bezpochyby ví každý tuner. Skvělým příkladem je dnes představovaný Golf druhé generace. S majitelem Tondou jsem se setkal na srazu TuningXcars meeting a abych řekl pravdu, tento golf mě učaroval hned na první pohled. Neváhal jsem a běžel jsem domluvit recenzi. Začneme hezky od začátku.
Psal se rok 1988 a tento Golf sjel z výrobní linky. Pravda, chvíli si na své úpravy počkal, to se ovšem vyplatilo. Zhruba v roce 2002 naše české silnice brázdil černý turbodieselový „jedna-šestkový“ golfík, který byl decentně upravený. Přední lampy s křížem, zamračená kapota, zadní lampy měly bíle překrytí, všechny lemy vytažené, Alu kola Rial, palubní deska z VW Golf III. generace a mnoho dalšího. Kdo by to řekl, že to byl tenhle krasavec… Ovšem nebylo to pravé, a proto se golfík uchýlil zhruba na dva roky do garáže, aby byl doveden k dokonalosti.
Je vidět, že se Tonda inspiroval zahraniční scénou. Vše je vedeno do německého (cult) stylu, a proto všechny přebytečné věci daly karoserii sbohem. Z přední kapoty zmizelo nasávání pro ventilátor, kapota již z předešlé evoluce měla za účel mračit přední čirá světla s křížem. Přibyla tedy jen nová, černě lakovaná maska chladiče bez loga VW. Přední, stejně jako zadní nárazník jsou zavařeny a zbaveny prolisu. V levé přední části otvoru se usídlil Intercooler. Předek potom doplňují čiré blinkry s tmavým odstínem a „lízátko“. Boční část vozu doplňují prahové nástavce a leštěné víčko od Mattigu, nesmím opomenout ani kapkovitá zrcátka.
Na střeše byly zavařeny okapničky, zadní stěrač zmizel úplně a přední dva nahradil jeden centrální. Původní kliky byly nahrazeny zapuštěnými od Audi. Zadní lemy byly navařeny z podběhů škodovky a přední byly vyklepány. V pravém předním blatníku se navíc umístilo nasávání z Mercedesu Sprinter. To dodává čerstvý vzduch k sání motoru. Zadní část také prodělala spoustu změn, zadní tmavě lakované čiré lampy byly o polovinu zkráceny, což není moc okoukané. Prolis pro SPZ byl zamračen.Všechny sváry jsou ošetřeny tekutým kovem, takže je všude méně kytu a tím pádem nehrozí praskání. Když všechny tyto karosářské práce skončily, začal se hledat ten správný lakýrník. Přesněji řečeno, ta správná barva. Volba padla na tří barevný flip-flop, navíc s 3D třpytkou, takže teď na sluníčku auto hází různé barvy modré, zelené a fialové ... kompletní recenzi naleznete ZDE.
Převzato z www.tuning-czech.net