Představujeme: Škoda Fabia - šmoulí žihadlo
Bylo nebylo … Za devatero horami a devatero řekami žil byl Šmoula. Jednoho dne si řekl, že má již dost toho chození pěšky a pořídil si obyčejný vůz. Ale i tento obyčejný vůz mu byl zanedlouho málo a tak se pustil do jeho úpravy. Chromová kola, stavitelný podvozek, výkonnější motor a konečně vlastnoručně namíchaná barva hodná samotného Šmouly, navíc s příměsí zlatých třpytek.
Volba při pořizování vozu v roce 2003 padla na Škodu Fabia, původně se šestnáctiventilovým motorem 1,4 se 101 kobylkami pod kapotou. Stačila jedna neopatrná řidička, která pomuchlala zadní část fabči a při střetu ji poslala ještě na tažné zařízení vozu vpředu, aby se Šmoula pustil do její přestavby. Původně měl vůz sloužit pro denní ježdění, ale po tomto karambolu bylo vše jinak. Stačilo pár decentních stylingových úprav (17“ kola RH Turbo, štelovací podvozek) a i se sériovou barvou (tmavě zelená) se Šmoula účastnil českých srazů mezi libovkami - to se psal rok 2004.
Rok 2006 se pak nesl nejen v další stylingové úpravě (chromová kola, interiér z Fabie Sport), ale dotkl se i motorového prostoru, kde byl nahrazen původní motor za mnohem silnější kousek. Přes zimu to ale na našeho hrdinu tohoto příběhu přišlo znovu - pustil se do další přestavby. S novou evolucí, s níž absolvoval svůj první sraz roku 2007 v 900km vzdáleném Wörthersee, se úspěšně účastnil letošního ročníku Tuning Cupu, aby si konci této soutěže odvezl do Německa pohár za ... celý článek ZDE.
Zdroj: www.tuningy.com
Text & foto: Lukáš Hron