Tuning World Bodensee 2008 - komentář
Tuning World Bodensee je bezesporu jednou z nejvýznamnějších tuningových výstav v Evropě. V letošním roce jsme se k Bodamskému jezeru vydali obdivovat nejen to nejlepší z evropského tuningu, ale také jsme pozorovali, jak je to na takové velké akci s organizací. Pokud bych měl rozsah akce přiblížit blíže, určitě bych zmínil 8 výstavních hal + přilehlé venkovní prostory a na tom všem více než 100000 návštěvníků během čtyř dnů. Podobným číslem se u nás může pyšnit snad jen MOTO GP v Brně a zvládnout takový nápor vyžaduje určitou dávku umění.
Do německého Friedrichshafenu jsme se ze Zlína vydali kolem druhé hodiny ranní a kromě dešťové vložky před Prahou probíhala celá cesta v klidu a v pohodě. Těsně po desáté hodině už jsme stáli v první výstavní hale a celodenní maraton mohl začít. Kam se člověk podíval, tam stál jeden tuningový skvost vedle druhého. Možná právě proto jsme v první hale byli více než dvě hodiny a hned zpočátku jsme nedostáli našemu časovému plánu.
Nejvíce bylo vymazlených Volkswagenů, které se vyznačovaly minimálně 19" koly, naprosto luxusními interiéry a ještě lepšími laky. Navíc některé starší jedničky a dvojky byly naprosto "úchylné" - jak jinak totiž nazvat takovou porci zlata a chromu ve spojení s extrémní čistotou? Motor, nápravy, interiéry - vše vychytané do posledního detailu, až ten lesk nechtěl ani foťák brát. Pořadatelům se celkem dobře podařilo haly segmentovat podle vozů, které v nich parkovaly. V jedné dominovaly japonské a asijské značky, další byla zaměřena na italská nebo francouzská auta. Pro porovnání jednotlivých exponátů to bylo naprosto ideální. Rozepisovat se dál o jednotlivých kouscích asi nemá smysl, vše podstatné naleznete v naší galerii - čeká na vás více než 1300 fotek ... ZDE.
Na co se celkem rychle a příjemně zvyká, je chování návštěvníků celé akce. Sice si zpočátku připadáte jako na koncertu Tokio Hotel (zdejší móda jde totiž evidentně tímto směrem :) ...), ale všichni jsou velice ohleduplní a slušní. Vytáhnete-li foťák, najednou se 30 lidí zastaví, dalších 20 rozestoupí a trpělivě počkají, až odfotíte. Nikdo si zároveň nedovolí přelézt natažená hrazení, natož se dotýkat vystavených aut. To prostě neexistuje. Někteří našinci by si z toho měli vzít názorný příklad.
Celý druhý den jsme po příjemně strávené noci u Bodamského jezera věnovali doprovodnému programu. Prvním bodem zájmu byla Low Rider Show, na které se představilo celkem pět hopsajících aut a bylo to opravdu super. Pár slov jsme prohodili také s lidmi z Low Car Scene, které bychom rádi přivítali na podzim na Tuning Salonu v Brně. Ujít jsme si rozhodně nemohli nechat také Miss Tuning. Dvacet finalistek se představilo naprosto napěchované hale skandujících Němců, jejichž ovace zesílily ještě poté, co se holky svlékly do plavek. O něco větší klid byl v místě, kde úřadující Miss Tuning 2007 podepisovala svůj luxusní kalendář. Stejně jako kalendář byla luxusní i tahle kráska. Den jsme završili na FALKEN Drift Show, kde se proháněly naprosto bestiální driftovací speciály od Nissanu - jmenovitě 350Z a Skyline. Nešlo ani tak o závody jako o show pro diváky, ale i tak to bylo skvělé.
Pak už jsme nabrali směr Zlín a diskutovali o celé akci. Všichni jsme se shodli jednoznačně na tom, že organizačně neměla žádnou chybičku a opravdu těch 1800 najetých kilometrů stálo za to. Bodensee můžeme všem jednoznačně doporučit, opravdu to stojí aspoň jednou za život vidět na vlastní oči ...