Představujeme porotce: Jan Míka (Šmoula)

Honza připraven na hodnocení :-)

S Fábií Honza jezdil od roku 2006

Lupo bodovalo v sezóně 2008

Šmoula a jeho krásná Šmoulinka

Honzova největší radost
V průběhu několika minulých měsíců probíhalo výběrové řízení na pozice nových porotců soutěže AZ pneu Tuning Cup, do kterého se přihlásilo téměř čtyřicet zájemců. Pouze tři z nich prošli úspěšně všemi našemi nástrahami, mezi kterými nechybělo například cvičné hodnocení soutěžních aut. A prvního nového člena odborné poroty soutěže si představíme právě teď. Není jím nikdo jiný, než Honza Míka, alias Šmoula, dlouholetý a velice úspěšný účastník naší soutěže.
Honza se v Tuning Cupu pravidelně objevuje od roku 2006 se svým modrým koncernovým duem - Škoda Fabia a VW Lupo. Jeho projekty se vyznačovaly nejen stylingem, ale také mnoha performance úpravami. Na své pažbě má spousty cenných zářezů v podobě celkového vítězství v kategoriích Fabia Scene nebo VW Millenium. Díky tomu, že se Honzovi narodil jeho první potomek, je nyní už zpátky v ČR a kariéru aktivního soutěžícího na chvíli pověsil na hřebík. Pro rok 2009 posílil řady odborné poroty a my jsme zvědaví, jak se nového úkolu zhostí. Zkušeností na to má více než dost. A jaký postoj má Honza k tuningu? To i několik dalších informací zjistíte z několika otázek, které jsme mu položili před začátkem letošní sezóny:
Honzo, jak ses vlastně k tuningu dostal?
Když mi bylo patnáct, přijel ke mně na návštěvu kámoš v jeho tuningovým Polu. A v šestnácti už jsem měl vlastního dvojkového Golfa v garáži …
Co Tě přivedlo k rozhodnutí stát se porotcem soutěže Tuning Cup a jak se na tuto roli těšíš?
Nelíbil se mi přístup některých porotců a rád bych s tím něco udělal.
Jaké úpravy preferuješ? Styling nebo performance?
Co je to za tuning, když má auto 18“ chromová kola, vzduchový podvozek, ale pod kapotou „jednačtverku“? Styling bez Performance = Pivo bez alkoholu.
Na co by si podle Tebe měl každý ze soutěžících při stavbě vozu dát obzvlášť pozor?
- hlavní je vlastní nápad (odlišit se od ostatních)
- raději pořádná kola než krémové podběhy
- auto i styl jeho úprav musí být kompletně dotažen
- auto se musí líbit hlavně vám, ne nám! (porotě)
Říká se, že člověk se chybami učí. Udělal jsi při stavbě některého ze svých vozů nějaké i ty?
Na Lupu jsem dělal šest let, a to je hodně dlouhej čas. Než jsem s ním vyjel, bylo už hodně nápadů okoukaných a okopírovaných. Člověk v průběhu práce občas ztratí i chuť, radši toho dá na auto míň a užívá si ho, než aby mu stálo jenom v garáži. Ke konci už to chcete mít rychle hotové a zapomínáte na kvalitu provedení. Na Lupu není ani jeden díl originál, všechno je předělaný a právě kvůli tomu se tam občas najdou nějaký ty chybičky.
Kompletní Honzův profil naleznete ZDE.