Recenze: Peugeot 306
Film Rychle a zběsile, který byl do českých kin uveden v září 2001, ovlivnil po nějakou dobu smýšlení nejednoho tunera. Éra zběsilých hliníkových křídel a „rychlých“ polepů zasáhla také českou scénu, a to i nemálo současných soutěžících Tuning Cupu. Tímto obdobím si prošel také Pavel Dudák alias Swedak, kdy i jeho vůz byl při prvotních úpravách opatřen hliníkovým nesmyslem. Zaplaťbůh, že česká scéna začala čerpat inspiraci u našich západních sousedů a výstřelky „umělců“ za velkou louží braly rychlé za své.
Swedak stejně jako mnoho dalších ve svých tuningových začátcích zprvu zvažoval, jaký vůz bude trpět realizaci jeho snů. Tu viděl golfa, támhle dalšího, otočil se a tam byl další… tudy cesta tedy nevedla, chtěl přijít s něčím jiným. Proto se mu v roce 2003 v garáži po krátkém přemýšlení objevil Peugeot 306 z roku 1998 s dieselovou „jednadevítkou“ pod kapotou. V počátku všeho bylo nutno opravit pochroumanou zadní část a poté se již naplno rozjela za pomoci kamarádů (jmenovitě: bratři Lavičkové, Kadyl, Poky, Jaromír, Chudy, Belky a dalších) realizace toho, proč Swedak tento francouzský vůz pořídil – 17“ kola Stilauto Star široká 7,5“ s pneu Fulda 205x40 zaručovala exkluzivnější vzhled než sériové plecháče, pružiny HR skoply vůz o 4 cm blíže k vozovce, na vozy jedoucí vzadu mrkaly čiré lampy in.pro, na pátých dveřích se usídlil již zmíněný hliníkový nesmysl a vše završil nový lak v odstínu Lucifer z tovární palety barev. Během let 2004 a 2005 byly na voze předělány postupně další detaily ... kompletní recenzi naleznete na Tuningy.com.