AZ pneu Tuning Cup 2011: Soutěžní kategorie

Výborná pomůcka pro porotu

RAT o svou kategorii nepřijde

SEAT poměří síly s VW.

Felicia patří nově do Škoda Oldies

Hondy zase mezi Japan&Asia Scene

Japoncům letos vzroste konkurence
Zima sice ještě tu a tam zahrozí, ale její síly naštěstí slábnou. Za pár týdnů po ní nebude ani památky, už nyní jsou k obecné spokojenosti některé dny vysloveně jarní. Za necelé dva měsíce odstartuje na Fashion Cars Vysoké Mýto také sedmý ročník soutěže AZ pneu Tuning Cup. Pojďme se proto nyní trošku podrobněji podívat na vypsané soutěžní kategorie …
AZ pneu Tuning Cup 2011 by se dal nazvat jako návrat ke kořenům. Naším hlavním cílem bylo vždy uspořádání soutěže s dobrou konkurencí a s jasnými pravidly. Nejdřív byla vyhlášena pouze elitní kategorie TOP 10 s celkovým vítězem. Následující roky se zvedala účast, čemuž se přizpůsoboval také počet soutěžních kategorií. Vznikaly nové styly i auta a v roce 2010 se počet základních kategorií zastavil až na čísle 21. Tento trend zcela jistě vyhovoval soutěžícím, kteří měli najednou trošku lepší výchozí pozici v boji o poháry. V některých kategoriích se ale bohužel po celý rok sjížděla třeba jen tři nebo čtyři auta, z toho na finále se dostavila dvojice soutěžících. Pohár tak někdy byl v podstatě odměnou za účast, nikoliv za kvalitní a vkusnou úpravu soutěžního vozu a zdolání mnoha dalších překážek.
A právě tomu bychom chtěli v roce 2011 předejít. Soutěžní kategorie prošly citelnými změnami v podobě zredukování jejich celkového počtu. Nově se tak můžete přihlásit do některé ze 14 kategorií. Těšíme se na mnohem větší konkurenci a zajímavější boje, což je náš hlavní cíl. I soutěžící budou mít ze získaného poháru, na který dosáhli například v konkurenci více než deseti vozů, určitě větší radost, než kdyby proti sobě měli pouze jednoho protivníka.
Změny potkaly hlavně domácí značku Škoda, pro kterou budou v nové sezóně vypsány dvě kategorie. Škoda Oldies bude zajímat majitele modelů Felicia, Favorit, Š120 nebo třeba 1000MB. V „moderní“ kategorii se naopak sejdou Fabie, Octavie nebo Superby. I značka VW doznala určitých změn a vzhledem k velké podobnosti s modely od automobilky SEAT a její loňské (ne)obsazenosti došlo k jejich spojení. Dělení na dvě části (Oldies, Modern) je obdobné jako u naší domácí značky. Hondy nově soutěží v Japan&Asia Scene, s Peugeoty se logicky potkáte ve French Scene a došlo i k několika dalším změnám. Kompletní seznam základních soutěžních kategorií pro rok 2011 vypadá následovně:
- AUDI Scene
- VW&SEAT Oldies Scene
- VW&SEAT Modern Scene
- Škoda Oldies Scene
- Škoda Modern Scene
- OPEL Scene
- BMW Scene
- Ford Scene
- Japan&Asia Scene
- French Scene
- Italian Scene
- Other Scene
- RAT Scene
- Profi Scene
Chybět nebudou v sezóně 2011 ani doplňkové soutěžní kategorie:
- Best Interior
- Best Engine
- Best Show
- Best Audio
- Best of Best (nejlepší vůz srazu)
Soutěžní kategorie tedy máme za sebou. V pravidlech ale ještě pořád zůstává dost nezodpovězených otázek, informace budou postupně přibývat na našich webových stránkách. Pokud máte k soutěži jakýkoliv nápad nebo připomínku, určitě se nám ozvěte na info@, průběžně se snažíme odpovídat na všechny příchozí emaily. Těšíme se na setkání v sezóně 2011! tuningcup.cz